Monday, April 11, 2011

SAYA KAH ORANG NYA??

awak terlalu baik..
KHAIRUL ANWAR

tapi betulkah saya dapat bahagiakan awak??
hmmm...sori..
kekadang ain cam seoranng yg x matang..
sometimes awak cam tak knal siapa ain..
huhu..
mungkin kerana emosi x sihat..
awak bek..bek kerana
selalu jaga ain, pentingkan ain,
jaga ain selalu, xpnah nak sakitkan hati ain secara sngaja.
tak sengaja tu kira halal la..
awak sentiasa pkirkan ain,.
kekadang ain riso klo satu hari ain xde..
sbb awak ...
*****, **** , x *****
risau sangat..
ain pindah dulu pon, awak cam x tntu arah..
saya sayang awak..
hope hubungan kita kekal..
from nur'ain
dan untuk kita berdua....


KHAIRUL ANWAR

CMNE kiteorang leh kenal?

urmm...
sudah 3 tahun 8 bulan sekarang...
x thu cmne leh suke kat dia..
mungkin bab dia .... kot..
hahahha..
:D
paling x dilupekan (kain pelekat beliau)
semakin hari semakin sayang...

i love you so much..
:)
awak terlalu bek untuk saya..
saya hargai kasih sayang awak...

rindu dan sayang awak..
maapkan ain sbb slalu uat awak..
huhu..
juz want u..
sori b...





S       S       A 
A       U       W
Y       K       A
A       A       K

Tuesday, April 5, 2011


Dalam kitab, kita dilarang memakan makanan darat bercampur dengan makanan laut. Nabi pernah menegah kita makan ikan bersama susu. di khuatiri akan cepat mendapat penyakit. Ini terbukti oleh saintis yang menjumpai dimana dalam badan ayam mengandungi ion+ manakala dalam ikan mengandungi ion-, jika dalam suapan ayam bercampur dengan ikan maka terjadi tidakkan balas biokimia yang terhasil yang boleh merosakkan usus kita.
Nabi juga mengajar kita makan dengan tangan dan bila habis hendaklah menjilat jari. Begitu juga ahli saintis telah menjumpa bahawa enzyme banyak terkandung di celah jari jari, iaitu 10 kali ganda terdapat dalam air liur. (enzyme sejenis alat percerna makanan, tanpanya makanan tidak hadam)

caRa heBat~


Cara-cara memotong kuku mengikut agama Islam ...

Sunat memotong kuku bermula dengan jari kanan keseluruhannya daripada jari telunjuk hingga jari kelingking dan diikuti ibu jari...Kemudian, tangan kiri bermula daripada jari kelingking hingga ibu jari...

Bagi kuku kaki pula bermula dengan kaki kanan bermula daripada jari kelingking hingga ibu jari...

Kemudian, kaki kiri bermula daripada ibu jari hingga jari kelingking...


Kuku yang dipotong sunat ditanam di dalam tanah sebagai tanda menghormatinya kerana ia adalah sebahagian daripada anggota badan manusia seperti yang dilakukan oleh Umar ra.


Hari Memotong Kuku & Hikmahnya...

Hari Sabtu : nescaya keluar dari dalam tubuhnya ubat dan masuk kepadanya penyakit

Hari Ahad : nescaya keluar daripadanya kekayaan dan masuk kepadanya kemiskinan

Hari Isnin : nescaya keluar daripadanya gila dan masuk kepadanya sihat

Hari Selasa : nescaya keluar daripadanya sihat dan masuk kepadanya penyakit

Hari Rabu : nescaya keluar daripadanya was-was dan masuk kepadanya kepapaan

Hari Khamis : nescaya keluar daripadanya gila dan masuk kepadanya sembuh dari penyakit

Hari Jumaat : nescaya keluar daripadanya dosa-dosanya seperti pada hari dilahirkan oleh ibunya dan masuk kepadanya rahmat daripada Allah SWT



p/s : so, jom ler kita motong kuku mengikut keperluan..
       :) manyak manfaat taw...
      

Friday, February 18, 2011

setelah setahun . . .

apa la ngan aku ni..
da setaun kot aku tgglkan blog aku..
pas2 aku pakai blog zahratul 'ain punye (Atul) kongsi... disebabkan nama kami sama...
bersyukur amat kerana atul xksah pom..
:D
da berlalu sem 2, sem 3 dan kini sem 4..

tibe2 je sem 4 kan..
so kne la update mereka ini..
:D
lalalalal..
aku pemalas...
sangat pemalas...

Thursday, October 29, 2009


aloo~~

anda sihat??

smoge sihat2 selalu yep...aku kat cni ok je...pnat sangat la...

letih2 satu badan..nape ek>>>?? mggu ni da nak midterm, so aku

agak takut la...aku nak berjaya lorh..

:)

peace~~

hari semakin hari aku ingin mjadi baik dan lebih baik..

x nak pandang blkg da,,,



aku ley berjaya...

dan aku nak berjaya...


AIN BOLEH~~!

Thursday, October 15, 2009


aku...aku rindu kawan2 di sana!!!

sangat2 windu...VC's, urmmm..mggu

ni asyik makan je...nak DEMOK!!!

:)

mggu ni x blek, igt mahu g pantai ngan

dak2 blok tp dorg last minute cancel..

huhuhu


cdey nyer..